Okrepite svoj imunski sistem in ostanite polni energije

Še bolj kot po navadi je pomembno, da v času razhajanja novega koronavirusa ohranjamo zdravje in močan imunski sistem. Nanj vpliva več faktorjev zato je pomembno, da se zavedamo, kaj lahko naredimo sami, da smo čim manj podvrženi okužbam.

Poskrbite za kvaliteten spanec

Med spanjem se regeneriramo. Zato se lahko imunski sistem naspanega človeka bolj bori proti boleznim kot imunski sistem človeka, ki premalo spi. Odrasli naj bi vsako noč spali od 6 do 8 ur, otroci pa 9 ur ali več, če so mlajši. Pomembno je, da spimo v temnem prostoru in da imamo rutino odhajanja  v posteljo in jutranjega vstajanja. Ta rutina vključuje tudi postopen odklop od vaših elektronskih naprav – pametni telefon, tablica in računalnik. Svetloba iz naprav namreč daje možganom signale, da še ni čas za spanje.

Večina sodobnih naprav ima možnost nastavitve ti. »downtime«, kjer vas naprava opozori na čas, ko morate prenehati uporabljati napravo, če želite kvaliteten spanec.

Sprehod na dan, odžene zdravnika stran

Šport je zelo pomemben za naše zdravje in celovit razvoj in bi ga morali vključiti v tedenski urnik. To lahko naredimo z vsakdanjo aktivnostjo. Potrebno je vsaj 30 minut vadbe, pri kateri se malo zadihamo (tek ali hoja,…). Bolje je, da se vsak dan gibljemo vsaj malo, kakor pa da dvakrat tedensko izvajamo zahtevne treninge saj tako telo navajamo na fizične napore Poskusite različne vadbe, da razvijete vzdržljivost, moč, ravnotežje in fleksibilnost.

Poizkusite tudi jutranje razgibavanje. Razgibajte vrat, roke, trup in noge ter začnite dan bolje.

Polnovredna prehrana

O pomenu uravnotežene prehrane ni mogoče dovolj povedati. Pomanjkanje hranilnih snovi se hitro pokaže v manjši odpornosti in večji dovzetnosti za napad virusov ali bakterij. Osnove zdrave prehrane predstavljajo polnovredna živila kot so žitarice, stročnice, oreščki, semena, zelenjava, sadje in beljakovine iz različnih virov. Pri prehrani se splača povečati še vnos vitaminov A, C, E in cinka. Ne pozabimo pa tudi na dovolj vode – spijte vsaj liter in pol vode na dan.

Premagajte stres

Zmanjšanje stresa bi moralo biti naša redna naloga. V času izbruha virusa se seveda nivo stresa prej poveča kot zmanjša, saj je življenje negotovo in se situacija vsak dan spreminja. Stres neposredno vpliva na stanje imunskega sistema, kar se lahko hitro pokaže še na telesnem zdravju. Potrebno je poiskati načine sproščanja, ki nam omogočajo odmik od vsakdanjosti: meditacija, joga, šport, dihalne vaje in vsaka druga dejavnost, ki nas resnično veseli.

Napolnite se s pravo energijo, da boste vitalni premagali vse izzive, s katerimi se soočamo.

Ostanite zdravi!